Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Aktuality > Získali jsme titul Fakultní škola Přírodovědecké fakulty Univerzity J. E. Purkyně

Získali jsme titul Fakultní škola Přírodovědecké fakulty Univerzity J. E. Purkyně



S novým rokem jsme obdrželi skvělou novinu, a to, že naše škola získala titul Fakultní škola Přírodovědecké fakulty Univerzity J.E.Purkyně v Ústí nad Labem. Jsme pátou základní školou v Ústeckém kraji, která na titul dosáhla. A ke statutu Fakultní škola Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem přidáváme tento nový.

Naše škola musela splnit následující kritéria:

Škola vykazuje vysokou kvalitu a představuje fungující celek s aktivním přístupem k přírodovědnému vzdělávání. Přírodovědné vzdělávání chápeme v tomto dokumentu široce, tedy přírodopis, chemii, fyziku, matematiku, informatiku, předměty integrované (např. STEM), environmentální výchovu a zeměpis.

Vedení školy a zainteresovaní vyučující mají zájem aktivně se podílet na spolupráci s PřF UJEP, kterou koordinují oboroví didaktici z Centra podpory přírodovědného vzdělávání. Vedení školy bude zapojeným učitelům poskytovat podporu a podmínky pro aktivní
spolupráci s fakultou.

Škola je schopna zajistit ze svého pedagogického sboru kvalitní provázející učitele, tj. učitele, kteří

  • mají odpovídající vzdělání a aprobaci,
  • jsou dostatečně zkušení (doporučeno nejméně 5 let pedagogické praxe v době uzavření smlouvy s fakultní školou),
  • se dále vzdělávají v oboru (doloží účast v programech DVPP apod.). Fakultní škola poskytne provázející učitele pro předměty: přírodopis, chemie, matematika.                                                 

Škola podporuje otevřenou komunikaci, aktivní učení a vytváří podmínky pro kvalitní přírodovědné vzdělávání.

Na škole je odpovídající materiální a technické vybavení pro výuku přírodovědných předmětů. Do výuky přírodovědných předmětů jsou pravidelně zařazována praktická cvičení ve specializovaných učebnách a laboratořích, případně v terénu.

Ve výuce jsou uplatňovány moderní formy a metody výuky a aktuální poznatky z oborových didaktik. Vyučování je prováděno s ohledem na mezipředmětové vztahy.

Škola doloží ukazatele kvality výuky:

  • úspěšné zapojení studentů do školních a mimoškolních studentských aktivit (realizace přírodovědně zaměřených projektů, dobré umísťování v přírodovědně zaměřených soutěžích apod.);
  • přijetí absolventů školy ke studiu na střední školy, (nepovinně lze doložit také absolventy, kteří úspěšně studují na školách vysokých či vykonávají zaměstnání v přírodovědném oboru);
  • zprávy České školní inspekce;
  • přehled nabídky mimoškolní činnosti zaměřené na podporu přírodovědného vzdělávání (např. kroužky) a návštěv expertů z odborných institucí v rámci vyučování nebo dalšího vzdělávání učitelů.