Fulltextové vyhledávání

Drobečková navigace

Úvod > Škola > Naše vize

Naše vize

„Šťastný je ten, kdo má bohatý obsah životní, šťastný je ten, kdo dovede poctivým úsilím zčásti uskutečnit své ideály.“ 

Tomáš Garrigue Masaryk

  • Chceme být školou inovativní vycházející z poznatků moderních věd. Podporujeme schopnost žáků převzít kontrolu nad vlastním učením. Vedeme je k tomu, aby se dokázali i v rychle se měnícím světě rozvíjet, učit nové věci a aby tak činili s radostí. Chceme, aby si žáci dokázali naplánovat, jak se učit, ale také aby věděli, čemu se chtějí věnovat a co je zajímá z dlouhodobého hlediska a jak za svým cílem jít. Naši pedagogové se budou snažit rozvíjet individuální nadání žáků rozšířenými úlohami, specifickými úkoly, zapojením do soutěží a olympiád. 
  • Získali jsme statut fakultní škola Pedagogické fakulty Univerzity J. E. Purkyně.
  • Nabízíme rozšířenou výuku anglického jazyka, připravujeme zájemce z řad našich žáků na jazykovou zkoušku Cambridge.
  • Naši žáci se podílí na chodu školy formou školního parlamentu, který má v praxi naučit žáky využívat svá práva, ale také přebírat odpovědnost, vychovávat k životu v demokratické společnosti, vytvářet pocit sounáležitosti ke škole a spoluzodpovědnost za její postavení.
  • Velmi důležitá je pro nás spolupráce s rodinou a možnost aktivní participace rodičů na životě školy a samotné zapojení naší školy do života místní komunity. Nezapomeňte, že naše dveře jsou pro Vás otevřeny.
  • Na podporu snížení rizikového chování žáků jsme rozšířili činnost školního klubu a nabídku pestré palety kroužků.

Máme na paměti, že

  • Hlavním aktérem učení je žák. Učí se zejména aktivním zkoumáním (praktickým, ale i teoretickým) a řešením problémů, na které hledá řešení. 
  • Každý žák potřebuje zpětnou vazbu od svého učitele. Ta mu ukazuje míru jeho pokroku a motivuje ho do budoucna. Také mu pomáhá, aby si dokázal stanovit priority, na co se v učení dále zaměřit. Povedeme žáky k tomu, aby byly schopni hodnotit sebe sama a své hodnocení zdůvodnit.
  • Učení probíhá dobře jen v bezpečném a srozumitelném prostředí. Bezpečné prostředí je založené na důvěře, ale také na jasných a srozumitelných pravidlech. Citlivě proto společně s žáky nastavíme pravidla a budeme důsledně trvat na jejich dodržování (a sami je dodržovat). Upevníme důvěru mezi pedagogy a žáky i mezi žáky navzájem. 
  • Pro učení a rozvoj je nutný kontakt s inspirativními zapálenými lidmi, kteří jdou příkladem. Žáci se do velké míry učí také nápodobou. Chuť k učení nemohou převzít od někoho, kdo se sám nerozvíjí. Pokud na učitelích vidí, že je vzdělávání součástí jejich života, snáze je přijmou i do toho svého. Jsou schopni chápat a dodržovat pravidla, ale nejsilněji na ně působí, pokud jim je někdo vzorem.

Budujeme školu jako důvěryhodnou instituci, kde jsou žáci, pedagogové, rodiče a vedení školy spolupracujícími partnery. Děti se mění, prostředí se mění, my se měníme. Naše škola je místem, na které se můžete spolehnout.